2.11.2011

Phenomenan kämppäappro la 26.11.

Tervetuloa uuteen ja innovatiiviseen tapaan suorittaa appro ! Phenomena järjestää historiansa ensimmäisen kämppäappronsa ja haluaa nähdä Sinut siellä !

Aloitamme kello 17:30 lystikkäästä Lauttasaaresta josta jännittävä matkamme jatkuu boheemin Kallion kautta hillittömään Haagaan. Tämän jälkeen halukkaat suunnistavat Rexiin jatkoille ! Jokaisessa kohteessamme on juomatarjoilua yhden annoksen verran, joten OPM on suositeltavaa pitää mielessä.
Tapahtumaan sonnustaudumme haalareihin (mikäli tiedeyhteisömme juniorijäsenet eivät vielä omista haalareita, pukevat he päälleen jonkin turkoosin vaatekappaleen).

Koko lysti kustantaa vain 5 euroa, jolla saat neljä maittavaa annosta phenolaisten kämpissä. Parhaalle approajalle on luvassa myös palkinto!

Ilmoittautumiset sähköpostilla osoitteeseen pheno-hallitus@helsinki.fi (otsikolla Kämppäappro) viimeistään keskiviikkona 23.11. Ilmoitathan samalla, jos haluat alkoholittoman appron. Maksuohjeet lähetetään osallistujille sähköpostitse.

Tervetuloa pitämään hauskaa!
Phenomenan hallitus 2011

Kutsu Phenomenan yhdistyksen syyskokoukseen

Hei Phenolaiset!

Phenomenan sääntöjen mukaan pidämme yhdistyksen kokouksen torstaina 1.12.2012 klo 16.15 Conddoorissa. Syyskokouksessa valitaan yhdistykselle uusi puheenjohtaja ja hallitus toimikaudelle 2012. Äänioikeutettuja ovat kaikki Phenomenan jäsenet.

Tervetuloa vaikuttamaan!

Terveisin
Vili Niinikivi
Phenomenan puheenjohtaja 2011

ja koko Phenomenan hallitus 2011

1.11.2011

Terveisiä HYYstä ja HYALilta!

Hei phenolaiset!

Helsingin Yliopiston Ylioppilaskunnan edustajistovaalien tulos on vahvistettu, kuten HYYn sivuilta voi lukea. Ainejärjestöläiset (HYAL) saivat 60:stä paikasta 21 ja ovat ylivoimaisesti suurin ryhmittymä edustajistossa. Phenomenasta Vili Niinikivi edustaa HYALia ja sai 47 ääntä (enemmän kuin phenossa on jäseniä), mikä riitti ensimmäisen varaedustajan paikkaan, joten Phenomenan ääni kuuluu ylioppilaskunnassa ensi vaalikaudella. Luokanopettajaopiskelijoilla on muutenkin vahva edustus: sisarjärjestö Peducasta pääsi kolme luokanopettajaopiskelijaa edustajistoon.

Nyt edustajistossa on meneillään hallitusneuvottelut ja vaalien voittaja etsii hallituskumppaneita muista ryhmittymistä. Hallitusneuvotteluiden jälkeen edustajisto nimittää hallituksen ja päästään tositoimiin.

HYAL edustaa ainejärjestöjä ylioppilaskunnassa, joten heidän edustajiinsa voi rohkeasti ottaa yhteyttä ja kysellä asioista. Pyrin myös kertomaan HYYn kuulumisia ja viemään ainejärjestöjen toiveita ylioppilaskuntaan, joten minuun saa ottaa yhteyttä!

Terveisin
Vili ja Phenon hallitus.

1.10.2011

Syysterveisiä hallitukselta!

Hei Phenolaiset ja ennenkaikkea uudet fuksit!

Syksy on pyörähtänyt jo todenteolla käyntiin ja Phenomenan hallituskin on kokoustanut kertaalleen. Olemme myös tavanneet uuden luokanopettajakoulutuksen johtajan ja keskustelleet hänen kanssaan ajankohtaisista asioista. Uudet tutkintovaatimukset tulevat näillä näkymin voimaan syksyllä 2012. Lisäksi ensi vuoden syksystä eteenpäin kasvatuspsykologiaa opiskelemaan valitaan todennäköisesti 12 fuksia. Samalla valintasysteemi uudistuu, eikä uusia opiskelijoita enää valita suoraan opiskelemaan kasvatuspsykologiaa, vaan ensiksi valitaan 120 opiskelijaa, joista halukkaat hakevat myöhemmin opiskelemaan kasvatuspsykologian pääainevaihtoehtoa.

Phenomena jatkaa aktiivista osallistumista edunvalvontaan ja hallitukseen saa ottaa rohkeasti yhteyttä missä tahansa asiassa. Tavoitat meidät osoitteesta pheno-hallitus@helsinki.fi tai Siltikseltä pyörimässä.

Phenomena on myös osallistunut aktiivisesti syksyn fuksitapahtumiin. Perinteinen fuksivala pidettiin ennen fuksiaisia, jossa myös pidimme rastia. Rastillamme oli tehtävänä suorittaa yhteistoiminnallinen rata silmät sidoittuina. Osallistuimme myös rakkaan sisarainejärjestömme Peducan kastajaisiin, jossa fuksit laitettiin käsitteen määritystehtäviin. Ilta jatkui perinteisen Suokkipiknikin parissa. Kiitokset koko alkusyksystä fukseille ja erityisesti ahkerille tuutoreilemme Ennille ja Paulalle!

Ystävällisin terveisin
Phenon hallitus 2011

P.s. Ensimmäinen Just do it-kerho pidettiin tämän viikon perjantaina ja lisää tapahtumia on luvassa. Tapahtumat löydät Phenoblogista kalenterin kohdalta, mutta laitetaan ne vielä tähän:

ke 5.10. klo 18  Hallituksen kokous Gustavus Rexissä. (Leppäsuonkatu 11) Fuksit ovat kutsuttu paikalle tutustumaan Phenomenan toimintaan ja kaikki muutkin jäsenet ovat luonnollisesti tervetulleita. Toivottavasti myös Anu ehtii tulla kertomaan meille lo-koulutuksen kehittämistyöryhmän kuulumisia.

to 20.10 klo 18 Viini- ja Juustoilta Rexissä.  Varaa mukaan 3 euroa, jolla osallistut illan kustannuksiin!
Lisäksi
Just do it -kerho 29.11
Phenomenan pikkujoulut 7.12

Yhteistyökumppaneiden järjestämiä tapahtumia:
6.10 Condus Amazing Race
11.10. Vaikuttavaa ja Vallatonta -bileet Rexissä klo 19. Paikalla HYY:n edustajistoehdokkaat, joita voi tentata. (Phenomenasta ehdokkaana on ainakin Vili (nro 439))
12.-13.10 ja 18.-19.10 HYY:n edustajistovaalit. Muista äänestää ja vaikuttaa!15.10 Peducan fuksisitsit (Myös vanhemmat opiskelijat tervetulleita!)

20.5.2011

Phenomenan edustusjoukkue hopealle mölkkyturnauksessa!

Phenomena keräsi jälleen mainetta, kunniaa ja kuohuvaa! Tällä kertaa Phenomena osallistui tiedekuntajärjestömme Conduksen keväänkaatajaisiin, jossa kisattiin mölkyn parissa. Phenomana eteni turnauksessa aina finaaliin saakka, mutta psykologian opiskelijoiden Team Canada oli hieman liian kova vastus.

Hopeajoukkueeseen kuuluivat Anne, Oili ja Vili. Phenomena pelasi turnauksessa rohkeasti oman pelin kautta ja voitti ensimmäiset kolme peliään. Finaalissa huippuunsa treenattu Team Canada meni kuitenkin menojaan.

Koska hopea ei ole häpeä, olivat mitalijuhlat railakkaat ja pitkät. Huhutaan, että illan aikana kuultiin seuraava kommentti edustusjoukkueemme pelaajalta: "Se on niin söpö, että ottaisin poskeen." Arvoitukseksi jääköön, mitä tällä tarkoitettiin.

Kevät kaadettiin siis hyvinkin onnistuneesti ja tästä on hyvä lähteä kesän viettoon. Kesällä on luvassa kesätapaaminen, siitä lisää myöhemmin. Kesällä on myös hyviä miettiä, oletko sinä kenties seuraavassa Phenomenan Amazing Race joukkueessa syksyllä. Phenomena on kaksinkertainen ja hallitseva mestari, joten eiköhän tuoda poika kotiin tänäkin vuonna.

Torilla tavataan!

Hauskaa kesää kaikille!
Vili, pj

28.4.2011

Oivauksen ilmiö II -kurssi on valmis!

Hei kaikki!

Oivaus on saanut toisen ilmiökurssinsa päätökseen ja työmme hedelmät ovat kaikkien luettavissa osoitteessa:

http://oivaus.wikispaces.com

Ilmiömme aihe on kaupankäynti, jossa prosessi pyörii oppilaille tuttujen elintarviketuotteiden tutkailemisen ympärillä.

Ilmiötä tehdessä meillä oli käytettävissämme historian, maantiedon ja matematiikan didaktikot. Suurkiitos heille heidän valtaisasta panoksestaan joka mahdollisti yhteisen projektimme onnistumisen!

Kevätlukukauden päättyessä myös Phenoblogi siirtyy todennäköisesti kesälaitumille.

Viettäkää siis loistokas kesä ja nähdään syksyllä!

Yst. terveisin,

Oivaus ja Phenomena

4.4.2011

Phenomenan uudet nettisivut ovat viimein valmiit!

Kurkistus Phenomenan uusille sivuille.


Tervehdys!

Phenomena ry.:n uudet nettisivut ovat viimeinkin valmiit!

Joni LöylyMediasta lähetti www-päälliköllenne viimeiset versiot sivuista ja ne löytyvät osoitteesta:


http://www.helsinki.fi/jarj/phenomena


Tutustukaa uusiin sivuihimme ja lähettäkää palautetta jos huomaatte jotain vielä uupuvan. Pieniin, tekstin sisältöön liittyviin juttuihin voi vielä puuttua. Jos toiveenne on suurempi (esim. kokonaan uusi sivu), jää meikäläinen neuvottomaksi. Mutta lupaan ainakin yrittää toteuttaa toiveenne!

Lisätkää sivut vaikka kirjanmerkiksi (bookmarks) koneellenne, niin löydätte ne vastaisuudessa!

Vanhat sivut ovat edelleen tallessa ja pelastin sieltä asiakirjoja ja kuvia. Asiakirjat löytyvät webbisivujen "Tiedostot" kohdasta ja kuvat löytyvät kuvapalvelustamme.


Loistavaa viikonalkua kaikille!

Chris